Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Aktuální počasí

Počasí dnes:

13. 11. 2018

zata

Bude převážně zataženo nízkou oblačností nebo mlhavo, na horách a místy i v nižších polohách až skoro jasno, na západě postupně místy déšť. Denní teploty 10 až 14°C. Noční teploty 9 až 5°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Obsah

Fyzika

fyzika

Charakteristika výuky předmětu Fyzika

Fyzika je vyučována jako samostatný předmět v 6. – 9. ročníku s dotací 2 hodiny týdně.

Výuka předmětu fyzika ročníku předpokládá, že si žák osvojil výstupy vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět a to hlavně z tématického celku Rozmanitosti přírody. V 6.ročníku se prohlubuje a upevňuje učivo o látkách a tělesech. Rozšiřují se základní poznatky o magnetismu. Důležitá je kapitola Fyzikální veličiny, kde je výuka zaměřená hlavně na jejich měření. Žáci se dále seznámí s elektrickými vlastnostmi látek a naučí se zapojit elektrické obvody. V 7.ročníku se žáci budou zabývat pohybem a  silovým působením těles, vlastnostmi kapalin a plynů a základními světelnými jevy. V 8.ročníku se seznámí s pojmy energie, práce a výkon se zaměřením na tepelné jevy. Prohloubí své znalosti o elektrických vlastnostech látek a poznají zákonitosti v elektrických obvodech. V 9.ročníku je učivo rozděleno do celků elektromagnetické jevy, jaderná energie, základy astronomie a základy akustiky.

Žáci si hlavně na základě měření, pozorování a experimentování osvojují základní fyzikální pojmy, zákonitosti a veličiny, aby mohli porozumět fyzikálním jevům probíhajícím v přírodě, v běžném životě i technické praxi. Studium předmětu směřuje k tomu, aby  žáci poznali souvislosti mezi jevy probíhajícími v přírodě i v běžném životě a zároveň si uvědomili i možnost jejich pozitivního ovlivňování, které by vedlo k optimálnímu soužití člověka s přírodou. Přispívá k rozvoji rozumových schopností žáků, učí je přesnému vyjadřování a rozvíjí jejich specifické zájmy. Studium fyziky má kladný vliv i na osobnostní a sociální rozvoj žáků. Naučí se schopnosti soustředit se, vyřešit problém samostatně i ve skupině, při provádění pokusů a měření získávat nejrůznější dovednosti, ocenit práci ostatních.

Hodnocení žáka ve fyzice vychází z jeho schopnosti aplikovat získané vědomosti a dovednosti v praxi. Hodnotí se také jeho schopnost pracovat s různými nástroji (učebnice, odborná literatura, veřejná média, internet). Posuzuje se umění rozčlenit poznatky na důležité a méně důležité, samostatně se vyjadřovat a umět vysvětlit problém ostatním. Nedílnou součástí je hodnocení manuální zručnosti při práci s fyzikálními pomůckami. Posuzuje míra přesnosti měření fyzikálních veličin pomocí měřících přístrojů.

Z průřezových témat jsou zde začleněny tematické okruhy:

 Enviromentální výchovy

Základní podmínky života - ovzduší, energie

Lidské aktivity a životní prostředí - doprava a životní prostředí

Osobnostní výchovy - rozvoj schopností poznávání -  cvičení smyslového vnímání, cvičení dovedností zapamatování, řešení problémů