Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Aktuální počasí

Počasí dnes:

22. 5. 2018

bo

Bude polojasno až oblačno, místy přeháňky nebo bouřky. Denní teploty 22 až 26°C. Noční teploty 14 až 10°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Obsah

Matematika 1

mat

Matematika je realizována v 1. až 5. ročníku. Časová dotace předmětu je v 1. -5. ročníku 5 hodin týdně. 

Žáci každého ročníku pracují během vyučovací hodiny ve své domovské třídě, od 3. ročníku mohou využívat počítačovou učebnu . Během vyučovací hodiny využíváme k učení různé formy práce (skupinovou, frontální i projektovou), používáme všechny dostupné vyučovací pomůcky.

Při práci rozvíjíme vědomosti a dovednosti potřebné v praktickém životě, analyticko-syntetické myšlení, logiku, tvořivost a schopnost řešit problém.

Předmět je členěn na práci s číslem a početní operace (dovednost provádět aritmetické operace, porozumět), geometrii v rovině (modelování,zkoumání, určování a znázorňování tvarů a reálných situací), závislosti, vztahy a práce s daty (rozpoznávání a uvědomění si určitých typů změn a závislostí), nestandardní aplikační úlohy a problémy (uplatňování logického řešení, řešení problémových situací a úloh z běžného života).

Při výuce se zaměřujeme především na rozvoj životních kompetencí – učení, spolupráce, zodpovědnost, tvořivost, komunikace, řešení problému. Zařazujeme činnosti, při kterých žáci aplikují matematické dovednosti při řešení běžných životních situací.

V předmětu se kromě vlastního vzdělávacího obsahu realizují části tematických okruhů  průřezového tématu: 
Osobnostní a sociální výchova 
Osobnostní rozvoj- rozvoj schopností poznávání- cvičení pozornosti a soustředění,cvičení dovedností zapamatování, řešení problémů
-    sebepoznání a sebepojetí, 
Morální rozvoj – řešení problémů a rozhodovací dovednosti -  zvládání učebních problémů vázaných na látku předmětu
Sociální rozvoj - Kooperace a kompetice: rozvoj individuálních a sociálních dovedností pro etické zvládání situací soutěže, konkurence
Výchova demokratického občana  -občanská společnost a škola  (sebekontrola, ohleduplnost,přesnost, odpovědnost)

                                   
Výchovné a vzdělávací strategie pro rozvoj klíčových kompetencí žáků

Kompetence k učení

-     učíme přesnému a stručnému vyjadřování s užíváním matematického jazyka včetně symboliky 
-     provádíme rozbory a zápisy při řešení úloh
-     zdokonaluje grafický projev
-     rozvíjí logické myšlení
-     srozumitelně vysvětlujeme, co se mají žáci naučit
-     stanovuje dílčí vzdělávací cíle
-     vedeme žáky k ověřování výsledků.

Kompetence k řešení problémů 

-    učíme rozvíjet důvěru ve vlastní schopnosti, k sebekontrole, k systematičnosti, vytrvalosti a přesnosti
-    učíme odhadovat výsledek, volit správný postup, vyhodnocovat správnost výsledků
-    klademe otevřené otázky, zajímáme se o zkušenosti žáků a jejich názory
-    vedeme žáky k plánování úkolů a postupů
-    zařazujeme metody, při kterých docházejí k řešením a závěrům sami žáci
-    podle potřeby pomáháme, pracuje s chybou žáka jako s příležitostí jak ukázat cestu ke správnému řešení
-    dodáváme žákům sebedůvěru

 Kompetence komunikativní 

-    učíme přesnému a stručnému vyjadřování užíváním matematického jazyka
-    zadáváme úkoly způsobem, který umožňuje volbu různých postupů
-    vedeme žáky k výstižnému, souvislému a kultivovanému projevu

Kompetence sociální a personální

-    učíme žáky pracovat v týmu, jsou vedeni  k srozumitelné a věcné argumentaci
-    umožňujeme každému žákovi zažít úspěch
-    podněcujeme žáky k argumentaci
-    hodnotíme žáky tak, aby vnímali vlastní pokrok

Kompetence občanská 

-    učíme žáky hodnotit svoji práci a práci ostatních
-    vedeme je k ohleduplnosti a taktu
-    žákům pomáháme podle potřeby a umožňuje jim, aby hodnotili své činnosti a výsledky na základě jasných a předem daných kritérií

Kompetence pracovní

-    učíme žáky využívat matematické poznatky a dovednosti v praktických činnostech
-    zadáváme úkoly, při kterých žáci využívají poznatků z různých předmětů, vyhledávají a kombinují informace.