Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Aktuální počasí

Počasí dnes:

22. 5. 2018

bo

Bude polojasno až oblačno, místy přeháňky nebo bouřky. Denní teploty 22 až 26°C. Noční teploty 14 až 10°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Obsah

Matematika

mat

 

Charakteristika předmětu Matematika

Vyučovací předmět matematika je zařazen samostatně v 6. a  7. ročníku v hodinové dotaci
4 hodiny týdně a  v 8. a 9.ročníku 5 hodin týdně.

Matematika poskytuje žákům vědomosti a dovednosti potřebné v praktickém životě a umožňuje získávat matematickou gramotnost.

Vzdělávání klade důraz na důkladné porozumění základním myšlenkovým postupům a pojmům matematiky a jejich vzájemným vztahům. Žáci si postupně osvojují některé pojmy, algoritmy, terminologii, symboliku a způsoby jejich užití. Je založena na aktivní činnosti žáků, která spočívá v práci s matematickými objekty a užití matematiky v reálných situacích. Využívají se metody a formy práce založené především na spolupráci žáků ( ve dvojicích a malých skupinách)a frontální práci. Žáci využívají prostředků výpočetní techniky ( osobní kalkulátory, vhodný počítačový software, určité typy výukových programů).

Do výuky jsou zařazovány úlohy, které popisují sociální, ekonomické, technické, ekologické a jiné problémy a obsahují aktuální údaje.

Ve slovních  úlohách využíváme mezipředmětové vztahy především s fyzikou, přírodopisem, zeměpisem a chemií.

 

Matematika zahrnuje některé tematické okruhy průřezových  témat:   

OSV    Osobnostní a sociální výchova

            Osobnostní rozvoj

Rozvoj schopností poznávání: - cvičení pozornosti a soustředění,cvičení dovedností zapamatování, řešení problémů

            Sociální rozvoj

Kooperace a kompetice: rozvoj individuálních a sociálních dovedností pro etické zvládání situací soutěže, konkurence

            Morální rozvoj

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti: zvládání učebních problémů vázaných na látku předmětu

EV      Environmentální výchova

Vztah člověka k prostředí, Základní podmínky života a Lidské aktivity a životní prostředí: – řešení odpadového hospodářství, ochrana přírody obce, zajišťování ochrany životního prostředí v obci (slovní úlohy)

 

Cílové zaměření vzdělávacích oblastí:

Vzdělávání v dané vzdělávací oblasti směřuje k utváření a rozvíjení následujících klíčových kompetencí:

Kompetence k učení:

-vedeme žáky k odpovědnosti za jejich vzdělávání

-učíme žáky využívat matematických poznatků a dovedností v praktických činnostech odhady, měření a porovnávání velikostí a vzdáleností, orientace

-učíme žáky práci s chybou

-rozvíjet paměť žáků prostřednictvím numerických výpočtů a osvojováním si nezbytných matematických vzorců a algoritmů

-rozvíjet u žáků abstraktní a exaktní myšlení osvojováním si využívání základních matematických pojmů a vztahů

-rozlišujeme základní a rozšiřující učivo

Kompetence k řešení problémů:

-učíme žáky nebát se problému

-podporujeme různé způsoby řešení problémů

-uplatňujeme týmovou spolupráci při řešení problémů

-rozvíjíme kombinatorické a logické myšlení při řešení problémových úloh

-při řešení problémových úloh učíme žáky provádět rozbor a plán řešení, odhadovat výsledek, volit správný postup k vyřešení problému

-využíváme dostupnou moderní techniku při řešení problémů

Kompetence komunikativní:

-klademe důraz na úroveň komunikace

-učíme žáky naslouchat druhým

-vedeme žáky k účelnému a vhodnému využívání matematické symboliky, početních operací, algoritmů a správných metod řešení

-učíme žáky vnímat složitosti reálného světa a porozumět jim z hlediska matematizace reálné situace

Kompetence sociální a personální:

-podporujeme vzájemnou pomoc žáků

-učíme je pracovat v týmech

-podporujeme podle možností zařazování skupinové práce a kooperativního vyučování

Kompetence pracovní:

-vedeme žáky k pozitivnímu vztahu k práci

-důsledně žáky vedeme k dodržování vymezených pravidel, k ochraně zdraví a k plnění svých povinností

-motivujeme žáky k dosažení jimi vhodně zvoleného dalšího studia ( budoucí povolání)

Kompetence občanské:

-netolerujeme agresivní, hrubé, vulgární a nezdvořilé chování žáků

-vedeme žáky k věcnému řešení problémů

Hodnocení žáka:

Hodnocení žáka sleduje, jak je schopen aplikovat získané dovednosti a vědomosti, spolupracovat, přemýšlet a řešit úlohy, obhajovat vlastní názory.