Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Aktuální počasí

Počasí dnes:

13. 11. 2018

zata

Bude převážně zataženo nízkou oblačností nebo mlhavo, na horách a místy i v nižších polohách až skoro jasno, na západě postupně místy déšť. Denní teploty 10 až 14°C. Noční teploty 9 až 5°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Obsah

Německý jazyk

nemecko

Německá abeceda očima našich žáků 8.A,B

Můžete se podívat na ukázky zdařilých verzí miniprojektů z německého jazyka, které vytvořily žákyně osmých tříd- Simona Valentová a Ludmila Doušová.

 

Charakterisitka předmětu Německý jazyk

Vyučovací předmět Německý jazyk je zařazen jako druhý povinný jazyk s časovou dotací tři hodiny týdně. Výuka probíhá v 8. - 9. ročníku, ve třídách dělených na skupiny. Vedeme žáky k tomu, aby si vybudovali a posílili schopnost jednoduše se dorozumět s cizincem v  nejčastějších životních situacích a hovořit o velmi jednoduchých tématech. Rozvíjíme schopnost porozumět přiměřeně složitému a dlouhému psanému textu, který je obsahem slov na jejich jazykové úrovni (A1).

V hodinách předkládáme žákům i základní informace týkající se reálií německy hovořících zemí. Znalost jazyka vede žáky k pochopení jiných cizojazyčných kultur, prohlubuje v nich toleranci. Probouzíme nejen zájem o cizí jazyk, ale i německy hovořící země, tím také budujeme a posilujeme kladný vztah k cizím kulturám.

Ve výuce zařazujeme metody a formy práce založené na spolupráci žáků. Využíváme také jazykové učebny vybavené VHS, DVD přehrávačem a didaktickými obrazy a tabulemi, výukové programy. Rozvíjíme komunikační dovednosti žáků. V hodinách používáme dvojjazyčné slovníky, odpovídající jazykové úrovni žáků, audiovizuální techniku i nahrávky živého soudobého německého jazyka v běžných životních situacích.

Hodnocení žáka sleduje jeho schopnosti používat získané poznatky (gramatika, slovní zásoba, dovednostní kompetence) k dorozumění se s cizincem v jednoduchých životních situacích.

Tematické okruhy průřezových témat zařazené do předmětu

OSV    Osobnostní a sociální výchova

            Osobnostní rozvoj

Rozvoj schopností poznávání: cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění, cvičení dovedností zapamatování, dovednosti pro učení a studium

Seberegulace a sebeorganizace: cvičení sebekontroly, sebeovládání – regulace vlastního jednání i prožívání, plánování učení          a studia

            Sociální rozvoj

Poznávání lidí: rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech

Komunikace: dovednosti pro sdělování verbální i neverbální, specifické komunikační dovednosti (monolog), dialog, cvičení

Pozorování a empatického a aktivního naslouchání, komunikace v různých situacích

Kooperace a kompetice: rozvoj individuálních schopností pro kooperaci

            Morální rozvoj

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti: dovednosti pro řešení problémů a rozhodování z hlediska různých typů problémů a sociálních rolí

VMEGS Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech

Evropa a svět nás zajímá: rodinné příběhy, zážitky a zkušenosti z Evropy a světa,život dětí v jiných zemích

Objevujeme Evropu a svět: naše vlast a Evropa, život Evropanů a styl života v evropských rodinách, životní styl a vzdělávání mladých Evropanů

MuV  Multikulturní výchova

Multikulturalita: naslouchání druhým, vstřícný postoj k odlišnostem, význam užívání cizího jazyka jako nástroje dorozumění a celoživotního vzdělávání

Výchovné a vzdělávací strategie pro rozvoj klíčových kompetencí žáků

Kompetence k učení

-zdůrazňujeme důležitost schopnosti komunikovat německy

-propojujeme probraná témata a jazykové jevy

-vedeme k samostatnému vyhledávání nástrojů k odstraňování problémů při komunikaci v němčině

Kompetence k řešení problémů

-učíme řešit jednoduché problémové situace v cizojazyčném prostředí

-pomáháme odstraňovat zábranu mluvit německy s neznámým člověkem

-učíme vyjadřovat myšlenky, chybí-li přesná slovní zásoba

Kompetence komunikativní

-učíme porozumět jednoduchému sdělení

-učíme umět zformulovat jednoduché myšlenky

-vyžadujeme využívat dovednosti osvojené v německém jazyce k navazování kontaktu

Kompetence sociální a personální

-učíme vyžádat a poskytnout radu v jednoduchých situacích

-dbáme na dodržování pravidel slušného chování

Kompetence občanské

-seznamujeme se zvyky a tradicemi německy hovořících zemí a porovnáváme je se zvyky a tradicemi naší země

-pomáháme získat představu o běžném životě občanů Německa, Rakouska, Švýcarska a porovnávat ho se situací v ČR

Kompetence pracovní

-učíme samostatně pracovat s dvojjazyčným i výkladovým slovníkem