Menu
ZŠ Městec Králové
Základní školaMěstec Králové

Školní poradenské pracoviště

vych_porVážení rodiče, v naší škole existuje školní poradenské pracoviště (ŠPP), které Vašim dětem a Vám zajišťuje poskytování preventivních, pedagogických, psychologických a poradenských služeb.

Tyto služby vykonávají

  • Mgr. Kateřina Pivná - výchovný a kariérový poradce
  • PaedDr. Anna Chaloupková - školní psycholog
  • Mgr. Lucie Čimerová - školní metodik prevence
  • Mgr. Lucie Chárová - speciální pedagog
  • Mgr. Dana Havlíčková - školní logoped

Co je úkolem a cílem ŠPP ?

  • seznamování žáků a rodičů s informačními a poradenskými nabídkami k volbě povolání (nástěnky, informační brožury, letáky, dny otevřených dveří, webové stránky školy)
  • individuální informační a poradenská činnost při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků - konzultace
  • práce s přihláškami a zápisovými lístky na SŠ
  • vyhodnocení průběhu a výsledku přijímacího řízení
  • vedení evidence žáků se specifickými poruchami učení a chování (odborné zprávy z poradenských zařízení), spolupráce s třídními učiteli
  • spolupráce na vypracování IVP
  • spolupráce s PPP Nymburk, Úřadem práce Nymburk
  • odhalování příčin výukových problémů
  • náprava SVPU
  • odhalování příčin výchovných problémů
  • realizace minimálního preventivního programu (MPP) ve škole
  • zajišťování preventivních aktivit v oblasti prevence zneužívání návykových látek
  • předcházení sociálně – patologickým jevům ve škole (šikana, návykové látky, záškoláctví, násilí, vandalizmus, sebepoškozování, sociálně nežádoucí chování...)
  • spolupráce s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku SPJ, spolupráce se zařízeními a pracovišti, která působí v oblasti SPJ
  • doporučení odborných diagnostických pracovišť
  • řešení žákovských problémů vložených do „schránky důvěry"
  • včasné řešení aktuálních problémů u jednotlivců i třídních kolektivů
  • svolávání výchovných komisí pro jednání s rodiči
  • spolupráce při řešení výchovných problémů
  • vyhledávání a náprava logopedických vad

Konzultační hodiny pro rodiče: po telefonické domluvě (tel. č. 325 643 317)

Školní metodik prevence
metodik

Metodik prevence působí na škole jako poskytovatel  poradenských služeb spolu s výchovným poradcem, školním metodikem prevence, případně školním psychologem/školním speciálním pedagogem a jejich konzultačním týmem složeným z vybraných pedagogů školy. (Věstník MŠMT, 2005)

Metodikem prevence je v naší škole Mgr. Lucie Čimerová.

Náplň činnosti školního metodika prevence

Školní metodik prevence vykonává činnosti metodické, koordinační, informační a poradenské. O těchto činnostech vede písemnou dokumentaci.

1. Metodické a koordinační činnosti

  • Kontrola tvorby a kontrola realizace preventivního programu školy.
  • Koordinace a participace na realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, prekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších sociálně patologických jevů.
  • Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů (vyhledávání problémových projevů chování, preventivní práce s třídními kolektivy apod.).
  • Koordinace vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů.
  • Koordinace přípravy a realizace aktivit zaměřených na zapojování multikulturních prvků do vzdělávacího procesu a na integraci žáků/cizinců, prioritou v rámci tohoto procesu je prevence rasizmu, xenofobie a dalších jevů, které souvisí s otázkou přijímání kulturní a etnické odlišnosti.
  • Koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence sociálně patologických jevů, s metodikem preventivních aktivit v poradně a s odbornými pracovišti (poradenskými, terapeutickými, preventivními, krizovými a dalšími zařízeními a institucemi), které působí v oblasti prevence sociálně patologických jevů.
  • Kontaktování odpovídajícího odborného pracoviště a participace na intervenci a následné péči v případě akutního výskytu sociálně patologických jevů.
  • Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení v rámci prevence sociálně patologických jevů v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.
  • Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti školního metodika prevence, navržená a realizovaná opatření.

2. Informační činnosti

  • Zajišťování a předávání odborných informací o problematice sociálně patologických jevů, o nabídkách programů a projektů, o metodách a formách specifické primární prevence pedagogickým pracovníkům školy.
  • Prezentace výsledků preventivní práce školy, získávání nových odborných informací a zkušeností.
  • Vedení a průběžné aktualizování databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence sociálně patologických jevů (orgány státní správy a samosprávy, střediska výchovné péče, poradny, zdravotnická zařízení, Policie ČR, orgány sociální péče, nestátní organizace působící v oblasti prevence, centra krizové intervence a další zařízení, instituce a jednotliví odborníci).

3. Poradenské činnosti

  • Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy sociálně patalogického chování, poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště (ve spolupráci s třídními učiteli).
  • Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje sociálně patologických jevů u jednotlivých žáků a tříd a participace na sledování úrovně rizikových faktorů, které jsou významné pro rozvoj sociálně patologických jevů ve škole.
  • Příprava podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinace poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům školou a specializovanými školskými zařízeními.

Školní speciální pedagog

  • Mgr. Lucie Chárová
  • Konzultace:
    • 1. stupeň - úterý 8.00 - 10.00
    • 2. stupeň - středa 8.00 - 10.00
  • Dále po dohodě PO - PÁ  7.30 - 11.00 / 15.30 - 16.00
  • je koordinátorem péče o žáky naší školy, kteří mají speciální vzdělávací potřeby, ať již diagnostikované nějakým školským poradenským zařízením, nebo jen mají obtíže v oblasti výchovy či vzdělávání.
  • dochází do jednotlivých tříd na náslechy, depistáže, konzultuje obtíže jednotlivých žáků s pedagogy, s rodiči, vychovateli a hledá cestu, jak jim pomoci, aby školní a často i jiné problémy zvládli překonat.
  • náplní jeho práce je komunikace s poradenskými zařízeními (PPP, SPC, SVP), konzultace se žáky, rodiči i pedagogy, organizace zajištění asistentů pedagoga, objednávky speciálních učebnic, kompenzačních a didaktických pomůcek.
  • intenzivně spolupracuje s třídními učiteli při tvorbě individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory a metodicky vede jednotlivé asistenty
  • nedílnou součástí speciálně pedagogické práce je individuální péče o jednotlivé děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • Spolu s metodikem prevence a výchovným poradcem jsou jádrem školního poradenského pracoviště.

Informace:

Adresář odborníků odborníků v péči o dětské klienty

Péče o nadané žáky

O škole

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27
1
28
1
29
3
30
4
31
3
1 2
3
2
4
2
5
1
6
1
7
1
8
1
9
1
10
5
11
3
12
5
13
2
14
2
15
1
16
1
17
1
18
1
19
5
20
2
21
1
22 23
24 25 26 27 28 29 30

Pro školy

Projekty


nahoru