Základní škola Městec Králové
ZÁKLADNÍ ŠKOLAMĚSTEC KRÁLOVÉ

Přejeme všem hodně štěstí v novém školním roce!

Fyzika

fyzika

Charakteristika výuky předmětu Fyzika

Fyzika je vyučována jako samostatný předmět v 6. – 9. ročníku s dotací 2 hodiny týdně.

Výuka předmětu fyzika ročníku předpokládá, že si žák osvojil výstupy vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět a to hlavně z tématického celku Rozmanitosti přírody. V 6.ročníku se prohlubuje a upevňuje učivo o látkách a tělesech. Rozšiřují se základní poznatky o magnetismu. Důležitá je kapitola Fyzikální veličiny, kde je výuka zaměřená hlavně na jejich měření. Žáci se dále seznámí s elektrickými vlastnostmi látek a naučí se zapojit elektrické obvody. V 7.ročníku se žáci budou zabývat pohybem a  silovým působením těles, vlastnostmi kapalin a plynů a základními světelnými jevy. V 8.ročníku se seznámí s pojmy energie, práce a výkon se zaměřením na tepelné jevy. Prohloubí své znalosti o elektrických vlastnostech látek a poznají zákonitosti v elektrických obvodech. V 9.ročníku je učivo rozděleno do celků elektromagnetické jevy, jaderná energie, základy astronomie a základy akustiky.

Žáci si hlavně na základě měření, pozorování a experimentování osvojují základní fyzikální pojmy, zákonitosti a veličiny, aby mohli porozumět fyzikálním jevům probíhajícím v přírodě, v běžném životě i technické praxi. Studium předmětu směřuje k tomu, aby  žáci poznali souvislosti mezi jevy probíhajícími v přírodě i v běžném životě a zároveň si uvědomili i možnost jejich pozitivního ovlivňování, které by vedlo k optimálnímu soužití člověka s přírodou. Přispívá k rozvoji rozumových schopností žáků, učí je přesnému vyjadřování a rozvíjí jejich specifické zájmy. Studium fyziky má kladný vliv i na osobnostní a sociální rozvoj žáků. Naučí se schopnosti soustředit se, vyřešit problém samostatně i ve skupině, při provádění pokusů a měření získávat nejrůznější dovednosti, ocenit práci ostatních.

Hodnocení žáka ve fyzice vychází z jeho schopnosti aplikovat získané vědomosti a dovednosti v praxi. Hodnotí se také jeho schopnost pracovat s různými nástroji (učebnice, odborná literatura, veřejná média, internet). Posuzuje se umění rozčlenit poznatky na důležité a méně důležité, samostatně se vyjadřovat a umět vysvětlit problém ostatním. Nedílnou součástí je hodnocení manuální zručnosti při práci s fyzikálními pomůckami. Posuzuje míra přesnosti měření fyzikálních veličin pomocí měřících přístrojů.

Z průřezových témat jsou zde začleněny tematické okruhy:

 Enviromentální výchovy

Základní podmínky života - ovzduší, energie

Lidské aktivity a životní prostředí - doprava a životní prostředí

Osobnostní výchovy - rozvoj schopností poznávání -  cvičení smyslového vnímání, cvičení dovedností zapamatování, řešení problémů

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27
5
28
5
29
5
30
5
1
3
2
3
3
3
4
3
5
3
6
3
7
4
8
4
9
4
10
4
11
4
12
4
13
4
14
4
15
4
16
4
17
4
18
4
19
4
20
4
21
4
22
5
23
5
24
5
25
5
26
5
27
5
28
5
29
5
30
5
31
2

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 5
DNES: 174
TÝDEN: 1331
CELKEM: 481781

Informace e-mailem

Novinky e-mailem

Pro školy

Aktuální počasí

dnes, pátek 22. 10. 2021
slabý déšť 12 °C 6 °C
sobota 23. 10. slabý déšť 10/4 °C
neděle 24. 10. jasno 12/2 °C
pondělí 25. 10. jasno 12/2 °C