Návštěvnost
Návštěvnost:
ONLINE:1
DNES:135
TÝDEN:1647
CELKEM:618251
Na 2. stupni naší školy vyučujeme anglický jazyk podle 2. řady oxfordské učebnice PROJECT a k ní náležejícího pracovního sešitu (česká vezre).
5.r. - Project 1
6.r. - Project 2
7.r. - Project 3
8.r. - Project 4
9.r. - Project Plus (pracovní sešit pouze v cizojazyčné verzi)
Vyučovací předmět má časovou dotaci tři hodiny týdně. Je založena na modelu britské angličtiny. Žáci jsou však seznamováni i s nejdůležitějšími rysy americké angličtiny a se základními rozdíly, které mezi britskou a americkou angličtinou existují (a to jak v gramatice a slovní zásobě, tak i ve výslovnosti a tempu řeči). Předmět směřuje k vybudování a posílení schopnosti dorozumět se s cizincem v běžných životních situacích a hovořit o jednoduchých tématech. Žáci musí též porozumět přiměřeně složitému a dlouhému psanému textu, který je obsahem slov na jejich jazykové úrovni. Jsou schopni samostatně vytvořit přiměřeně dlouhý a přiměřeně složitý text písemný, jehož obsah a slovní zásoba též odpovídá jejich jazykové úrovni.
V hodinách jsou žákům předkládány i informace týkající se reálií anglicky hovořících zemí. Znalost jazyka vede žáky k pochopení jiných cizojazyčných kultur, prohlubuje v nich toleranci. Učitel se snaží vzbudit u žáků zájem o cizí jazyk, ale i anglicky hovořící země. Snaží se též u žáků vybudovat a posilovat kladný vztah k cizím kulturám.
2. stupeň navazuje na 1. stupeň, procvičuje a prohlubuje získané učivo (gramatika, slovní zásoba, jazykové dovednosti – speaking, reading, listening, writing). Pozornost se věnuje především schopnosti použít daný cizí jazyk v běžných životních situacích.
Ve výuce se užívají metody a formy práce založené na spolupráci žáků, činnostním učení, samostatné práci s informacemi. Žáci též pracují ve dvojicích či menších skupinách. Důraz je kladen na komunikační dovednosti žáků. V hodinách jsou používány dvojjazyčné i výkladové slovníky, odpovídající jazykové úrovni dětí. Důraz je též kladen na využití audiovizuální techniky, nahrávek živého soudobého anglického jazyka v běžných životních situacích.
Ve výuce se též maximálně využívá VHS, DVD a ICT techniky, včetně práce s internetem a interaktivní tabulí.
Žáci jsou vedeni k samostatnosti, používání probíraného ve vlastním reálném životě, k propojování jednotlivých poznatků (i mezipředmětově).
Do vybraných jednotlivých hodin jsou postupně integrována průřezová témata Výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech:
Evropa a svět nás zajímá: život dětí v jiných zemích , zvyky a tradice Velké Británie a USA, zážitky a zkušenosti z Evropy, naši sousedé
Objevujeme Evropu a svět: vzdělávání mladých Evropanů
Hodnocení žáka sleduje jeho schopnosti používat získané poznatky (gramatika, slovní zásoba, jazykové dovednosti) k dorozumění se s cizincem v běžných životních situacích, a to jak ústně, tak i písemně. Hodnocení je též založeno na výsledcích menších písemných a ústních testů zaměřených na dílčí slovní zásobu či gramatiku.
Kompetence k učení
-zdůrazňujeme důležitost schopnosti komunikovat anglicky
-propojujeme probraná témata a jazykové jevy
-vedeme k samostatnému vyhledávání nástrojů k odstraňování problémů při komunikaci v angličtině
Kompetence k řešení problémů
-učíme řešit jednoduché problémové situace v cizojazyčném prostředí
-pomáháme odstraňovat zábranu mluvit anglicky s neznámým člověkem
-učíme vyjadřovat myšlenky, chybí-li přesná slovní zásoba
Kompetence komunikativní
-učíme porozumět jednoduchému sdělení
-učíme umět zformulovat jednoduché myšlenky
-vyžadujeme využívat dovednosti osvojené v anglickém jazyce k navazování kontaktu
Kompetence sociální a personální
-učíme vyžádat a poskytnout radu v jednoduchých situacích
-dbáme na dodržování pravidel slušného chování
-učíme spolupracovat v anglicky hovořící skupině na jednoduchém úkolu
Kompetence občanské
-seznamujeme se zvyky a tradicemi anglicky hovořících zemí (především Spojeného království a Spojených států) a porovnáváme je se zvyky a tradicemi naší země
-pomáháme získat představu o běžném životě občanů GB a USA a porovnávat ho se situací v ČR
Kompetence pracovní
-učíme samostatně pracovat s dvojjazyčným i výkladovým slovníkem, vedeme žáky k využívání anglického jazyka k získávání informací, navázání pracovních vztahů, práci s počítačem
Návštěvnost:
ONLINE:1
DNES:135
TÝDEN:1647
CELKEM:618251