Návštěvnost
Návštěvnost:
ONLINE:2
DNES:135
TÝDEN:1647
CELKEM:618251
Vyučovací předmět matematika je zařazen samostatně v 6. a 7. ročníku v hodinové dotaci
4 hodiny týdně a v 8. a 9.ročníku 5 hodin týdně.
Matematika poskytuje žákům vědomosti a dovednosti potřebné v praktickém životě a umožňuje získávat matematickou gramotnost.
Vzdělávání klade důraz na důkladné porozumění základním myšlenkovým postupům a pojmům matematiky a jejich vzájemným vztahům. Žáci si postupně osvojují některé pojmy, algoritmy, terminologii, symboliku a způsoby jejich užití. Je založena na aktivní činnosti žáků, která spočívá v práci s matematickými objekty a užití matematiky v reálných situacích. Využívají se metody a formy práce založené především na spolupráci žáků ( ve dvojicích a malých skupinách)a frontální práci. Žáci využívají prostředků výpočetní techniky ( osobní kalkulátory, vhodný počítačový software, určité typy výukových programů).
Do výuky jsou zařazovány úlohy, které popisují sociální, ekonomické, technické, ekologické a jiné problémy a obsahují aktuální údaje.
Ve slovních úlohách využíváme mezipředmětové vztahy především s fyzikou, přírodopisem, zeměpisem a chemií.
Matematika zahrnuje některé tematické okruhy průřezových témat:
OSV Osobnostní a sociální výchova
Osobnostní rozvoj
Rozvoj schopností poznávání: - cvičení pozornosti a soustředění,cvičení dovedností zapamatování, řešení problémů
Sociální rozvoj
Kooperace a kompetice: rozvoj individuálních a sociálních dovedností pro etické zvládání situací soutěže, konkurence
Morální rozvoj
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti: zvládání učebních problémů vázaných na látku předmětu
EV Environmentální výchova
Vztah člověka k prostředí, Základní podmínky života a Lidské aktivity a životní prostředí: – řešení odpadového hospodářství, ochrana přírody obce, zajišťování ochrany životního prostředí v obci (slovní úlohy)
Vzdělávání v dané vzdělávací oblasti směřuje k utváření a rozvíjení následujících klíčových kompetencí:
-vedeme žáky k odpovědnosti za jejich vzdělávání
-učíme žáky využívat matematických poznatků a dovedností v praktických činnostech odhady, měření a porovnávání velikostí a vzdáleností, orientace
-učíme žáky práci s chybou
-rozvíjet paměť žáků prostřednictvím numerických výpočtů a osvojováním si nezbytných matematických vzorců a algoritmů
-rozvíjet u žáků abstraktní a exaktní myšlení osvojováním si využívání základních matematických pojmů a vztahů
-rozlišujeme základní a rozšiřující učivo
-učíme žáky nebát se problému
-podporujeme různé způsoby řešení problémů
-uplatňujeme týmovou spolupráci při řešení problémů
-rozvíjíme kombinatorické a logické myšlení při řešení problémových úloh
-při řešení problémových úloh učíme žáky provádět rozbor a plán řešení, odhadovat výsledek, volit správný postup k vyřešení problému
-využíváme dostupnou moderní techniku při řešení problémů
-klademe důraz na úroveň komunikace
-učíme žáky naslouchat druhým
-vedeme žáky k účelnému a vhodnému využívání matematické symboliky, početních operací, algoritmů a správných metod řešení
-učíme žáky vnímat složitosti reálného světa a porozumět jim z hlediska matematizace reálné situace
-podporujeme vzájemnou pomoc žáků
-učíme je pracovat v týmech
-podporujeme podle možností zařazování skupinové práce a kooperativního vyučování
-vedeme žáky k pozitivnímu vztahu k práci
-důsledně žáky vedeme k dodržování vymezených pravidel, k ochraně zdraví a k plnění svých povinností
-motivujeme žáky k dosažení jimi vhodně zvoleného dalšího studia ( budoucí povolání)
-netolerujeme agresivní, hrubé, vulgární a nezdvořilé chování žáků
-vedeme žáky k věcnému řešení problémů
Hodnocení žáka sleduje, jak je schopen aplikovat získané dovednosti a vědomosti, spolupracovat, přemýšlet a řešit úlohy, obhajovat vlastní názory.
Návštěvnost:
ONLINE:2
DNES:135
TÝDEN:1647
CELKEM:618251