Návštěvnost
Návštěvnost:
ONLINE:1
DNES:134
TÝDEN:1646
CELKEM:618250
Slohová práce osmé třídy
Vzdělávání ve vyučovacím předmětu Český jazyk je zaměřeno na rozvíjení kultivovaného písemného i ústního projevu. Vedeme žáky k tomu, aby porozuměli různým druhům psaných i mluvených jazykových projevů, poznali záměr autora a hlavní myšlenky textu. Ńavozujeme různé komunikační situace, abychom umožnili žákům vyjádřit své pocity a postoje k okolnímu světu. Rozvíjíme schopnost žáků vnímat literaturu jako specifický zdroj poznání a prožitků. Využíváme různých informačních pramenů (slovníky, encyklopedie, katalogy, internet) pro rozšiřování znalostí a dovedností k dalšímu vzdělávání a sebevzdělávání.
Český jazyk zahrnuje část tematických okruhů průřezových témat, a to zejména :
OSV Osobnostní a sociální výchova
Osobnostní rozvoj
Rozvoj schopností a poznávání: cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění; cvičení dovednosti zapamatování; řešení problémů; dovednosti pro učení a studium
Sociální rozvoj
Komunikace: cvičení pozorování a empatického a aktivního naslouchání; dovednosti pro verbální i neverbální sdělování (řeč těla a slov, technika řeči, výraz řeči, cvičení v neverbálním sdělování), specifické komunikační dovednosti; dialog; komunikace v různých situacích; efektivní strategie: asertivní komunikace, dovednosti komunikační obrany proti agresi a manipulaci, otevřená a pozitivní komunikace; pravda, lež a předstírání v komunikaci
soutěže, konkurence
MuV Multikulturní výchova
Kulturní diferenciace: poznávání vlastního kulturního zakotvení
Lidské vztahy: vztahy mezi kulturami, vzájemné obohacování, ale i jejich rozdílnosti, právo všech žít společně a podílet se na spolupráci
MeV Mediální výchova
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení: pěstování kritického přístupu ke zpravodajství a reklamě; rozlišování zábavních prvků ve sdělení od informativních a společensky významných; hodnotící prvky ve sdělení; hledání rozdílů mezi informativním,zábavním a reklamním sdělením; chápání podstaty mediálního sdělení a objasňování jeho cílů a pravidel; identifikování základních orientačních prvků v textu
Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality: různé typy sdělení, jejich rozlišování a funkce; rozdíl mezi reklamou a zprávou, mezi faktickým a fiktivním obsahem; identifikace společensky významných hodnot v textu; vztah mediálního sdělení a sociální zkušenosti; identifikace zjednodušení mediovaných sdělení, opakované užívání prostředků
Stavba mediálních sdělení: příklady pravidelností a uspořádání sdělení zejména ve zpravodajství; příklady stavby a uspořádání zpráv a dalších mediálních sdělení (skladba a výběr sdělení v časopisech pro dospívající)
Vnímání autora mediálních sdělení: identifikace názorů a postojů autora sdělení, výrazové prostředky a jejich uplatnění při vyjádření či zastření názoru a postoje i pro záměrnou manipulaci; výběr a kombinace slov, obrazů a zvuků z hlediska záměru sdělení
Tvorba mediálního sdělení: uplatnění a výběr výrazových prostředků a jejich kombinace pro tvorbu věcně správných a komunikačně vhodných sdělení; tvorba mediálního sdělení pro školní časopis, rozhlas, případně televizi, či internetové médium; technologické možnosti a jejich omezení
Práce v realizačním týmu: utváření týmu, význam věkových a sociálních skupin pro obohacení týmu, komunikace a spolupráce v týmu; stanovení cílů, časového harmonogramu, uložení úkolů a zodpovědnosti; faktory ovlivňující práci v týmu; pravidelnost mediální produkce
VMEGS Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – Jsme Evropané, Evropa a svět nás zajímá - čeština a jiné evropské jazyky, cestopisná literatura
Výchovné a vzdělávací strategie pro rozvoj klíčových kompetencí žáků
- vedeme k vyhledávání a třídění informací, propojování do širších významových
celků
- učíme osvojovat základní jazykové a literární pojmy
- doporučujeme využívání různých zdrojů informací
- učíme zaujímat kritický postoj k výsledkům žákova učení
- vedeme k vyhledávání informací potřebných k řešení problému
- učíme využívat získaných vědomostí a dovedností k objevování různých variant
řešení
- podporujeme samostatné řešení problémů
- směrujeme žáka k uvážlivým rozhodnutím, schopnosti je obhájit
- vedeme žáka k souvislé, výstižné a kultivované formulaci a vyjádření svých
myšlenek v písemném i ústním projevu
- učíme naslouchat promluvám druhých lidí a vhodně na ně reagovat, účinně se
zapojovat do diskuze
- pracujeme s různými typy textů a záznamů
- nabízíme využívání různých informačních zdrojů
- vedeme k účinné spolupráci ve skupině
- žádáme účast na utváření příjemné atmosféry v týmu
- učíme respektovat názory ostatních, věcně argumentovat
- učíme respektovat přesvědčení druhých lidí
- učíme chránit a vážit si našich tradic, kulturního i historického dědictví
- nabízíme aktivní zapojení do kulturního dění
- vychováváme k pozitivnímu postoji k uměleckým dílům
- žádáme dodržování hygieny práce
- vyžadujeme dodržování bezpečnostních pravidel pro práci s výpočetní technikou
- vedeme k využívání znalostí v běžné praxi
Návštěvnost:
ONLINE:1
DNES:134
TÝDEN:1646
CELKEM:618250