Návštěvnost
Návštěvnost:
ONLINE:1
DNES:148
TÝDEN:1660
CELKEM:618264
Matematika je realizována v 1. až 5. ročníku. Časová dotace předmětu je v 1. -5. ročníku 5 hodin týdně.
Žáci každého ročníku pracují během vyučovací hodiny ve své domovské třídě, od 3. ročníku mohou využívat počítačovou učebnu . Během vyučovací hodiny využíváme k učení různé formy práce (skupinovou, frontální i projektovou), používáme všechny dostupné vyučovací pomůcky.
Při práci rozvíjíme vědomosti a dovednosti potřebné v praktickém životě, analyticko-syntetické myšlení, logiku, tvořivost a schopnost řešit problém.
Předmět je členěn na práci s číslem a početní operace (dovednost provádět aritmetické operace, porozumět), geometrii v rovině (modelování,zkoumání, určování a znázorňování tvarů a reálných situací), závislosti, vztahy a práce s daty (rozpoznávání a uvědomění si určitých typů změn a závislostí), nestandardní aplikační úlohy a problémy (uplatňování logického řešení, řešení problémových situací a úloh z běžného života).
Při výuce se zaměřujeme především na rozvoj životních kompetencí – učení, spolupráce, zodpovědnost, tvořivost, komunikace, řešení problému. Zařazujeme činnosti, při kterých žáci aplikují matematické dovednosti při řešení běžných životních situací.
V předmětu se kromě vlastního vzdělávacího obsahu realizují části tematických okruhů průřezového tématu:
Osobnostní a sociální výchova
Osobnostní rozvoj- rozvoj schopností poznávání- cvičení pozornosti a soustředění,cvičení dovedností zapamatování, řešení problémů
- sebepoznání a sebepojetí,
Morální rozvoj – řešení problémů a rozhodovací dovednosti - zvládání učebních problémů vázaných na látku předmětu
Sociální rozvoj - Kooperace a kompetice: rozvoj individuálních a sociálních dovedností pro etické zvládání situací soutěže, konkurence
Výchova demokratického občana -občanská společnost a škola (sebekontrola, ohleduplnost,přesnost, odpovědnost)
Výchovné a vzdělávací strategie pro rozvoj klíčových kompetencí žáků
Kompetence k učení
- učíme přesnému a stručnému vyjadřování s užíváním matematického jazyka včetně symboliky
- provádíme rozbory a zápisy při řešení úloh
- zdokonaluje grafický projev
- rozvíjí logické myšlení
- srozumitelně vysvětlujeme, co se mají žáci naučit
- stanovuje dílčí vzdělávací cíle
- vedeme žáky k ověřování výsledků.
Kompetence k řešení problémů
- učíme rozvíjet důvěru ve vlastní schopnosti, k sebekontrole, k systematičnosti, vytrvalosti a přesnosti
- učíme odhadovat výsledek, volit správný postup, vyhodnocovat správnost výsledků
- klademe otevřené otázky, zajímáme se o zkušenosti žáků a jejich názory
- vedeme žáky k plánování úkolů a postupů
- zařazujeme metody, při kterých docházejí k řešením a závěrům sami žáci
- podle potřeby pomáháme, pracuje s chybou žáka jako s příležitostí jak ukázat cestu ke správnému řešení
- dodáváme žákům sebedůvěru
Kompetence komunikativní
- učíme přesnému a stručnému vyjadřování užíváním matematického jazyka
- zadáváme úkoly způsobem, který umožňuje volbu různých postupů
- vedeme žáky k výstižnému, souvislému a kultivovanému projevu
Kompetence sociální a personální
- učíme žáky pracovat v týmu, jsou vedeni k srozumitelné a věcné argumentaci
- umožňujeme každému žákovi zažít úspěch
- podněcujeme žáky k argumentaci
- hodnotíme žáky tak, aby vnímali vlastní pokrok
Kompetence občanská
- učíme žáky hodnotit svoji práci a práci ostatních
- vedeme je k ohleduplnosti a taktu
- žákům pomáháme podle potřeby a umožňuje jim, aby hodnotili své činnosti a výsledky na základě jasných a předem daných kritérií
Kompetence pracovní
- učíme žáky využívat matematické poznatky a dovednosti v praktických činnostech
- zadáváme úkoly, při kterých žáci využívají poznatků z různých předmětů, vyhledávají a kombinují informace.
Návštěvnost:
ONLINE:1
DNES:148
TÝDEN:1660
CELKEM:618264